ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

28/04/2010

>Η άδεια βάρκα

Filed under: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ — ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ @ 07:58

>Ο Λιν-Τσι διηγείται: όταν ήμουν νεαρός μου άρεσε να κάνω βόλτες με τη μικρή βάρκα μου. Μπορούσα ώρες να περιπλανιέμαι μες στη λίμνη.
Μια νύχτα καθόμουν στη βάρκα με κλειστά μάτια. Ξαφνικά κάτι χτύπησε τη βάρκα μου. Εξοργισμένος σηκώθηκα, ήμουν έτοιμος να μαλώσω με τον άνθρωπο που με ενόχλησε, αλλά είδα μια άδεια βάρκα. Η οργή μου έπεσε στο κενό. Δε μου έμεινε τίποτα να κάνω, παρά να ξανακαθίσω, να κλείσω τα μάτια μου και ν’ αρχίσω να μελετάω την οργή μου. Εκείνη τη στιγμή έκανα το πρώτο βήμα προς τον εαυτό μου. Αυτήν την ήσυχη νύχτα πλησίασα την ψυχή μου. Η άδεια βάρκα έγινε ο δάσκαλός μου.
Μετά πολλές φορές όταν κάποιος ήθελε να με προσβάλλει και μέσα μου ξυπνούσε η οργή, εγώ γελούσα και έλεγα:
– Και αυτή η βάρκα είναι άδεια.

Από τον Λιν Τσι, Κινέζικη σοφία

1 σχόλιο »

  1. >Ας ορίσουμε τη προσβολή σε σχέση με τη βλάβη. Μέσα στο πλαίσιο αυτό γίνεται κατανοητό ότι η προσβολή είναι υποκειμενική ( ''γεννιέται'' στο μυαλό μας ) , σε αντίθεση με τη βλάβη , που είναι αντικειμενική. Ένα απλό παράδειγμα: Αμφισβητώ την άποψή που έχεις για κάποια προτίμησή σου. Η στάση μου αυτή αντικειμενικά δεν σε βλάπτει. Εναπόκειται στη δική σου υποκειμενική αντίληψη για το αν σε προσβάλλει. Αντίθετα στη περίπτωση που χρησιμοποιώ βία εναντίον σου , σε βλάπτω αντικειμενικά , ανεξάρτητα με το τι μπορεί να πιστεύεις εσύ. Συμπερασματικά λοιπόν δεν μπορεί κανείς να μας προσβάλλει , αν εμείς δεν το θεωρήσουμε σαν προσβολή.

    Σχόλιο από ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ — 21/05/2010 @ 21:41


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

